Zamieszczone przez krzysiek1974
Czym się różni silnik TSI od TFSI ?
Zwiń
X
-
Obydwa silniki to turbodoładowane jednostki FSI (Fuel Stratified Injection - z bezpośrednim wtryskiem paliwa).
TFSI (Turbo Fuel Straight Injection) mają wyższe ciśnienie doładowania i nie występują we wszystkich wersjach silnikowych, w któych występują TSI (nie są dla nich bezpośrednią alternatywa).
Z kolei silniki TSI (Turbocharger Supercharger Injection - z bezpośrednim wtryskiem, doładowane za pomocą kompresora i turbosprężarki) to jakby kolejne rozwinięcie silnika FSI. Chodzi tu o wyciśnięcie jak największej mocy z małej pojemności...
Nie jestem natomiast pewien, czy oznaczenie przy silniku 1,4 TSI 122KM nie ma trochę charakteru marketingowego i nie oznacza Turbo Straight Injection czyli bezposredni wtrysk + turbo z niskim ciśnieniem doładowania, bo to trochę mało, jak na doładowanie mechaniczne i turbo
Komentarz
-
-
ZTCW TSI to najnowsze konstrukcje VW z kompresorem i/lub turbo. Najpopularniejsze jednostki o pojemności 1.4 oraz 2.0 - montowane np. w Scirocco.
Generalnie jest to TFSI (określenie Volkswagena łączące wtrysk bezpośredni benzyny z turbodoładowaniem) z podwójnym doładowaniem (nie mylić z bi-turbo).
Widzę, że pisałem z fernando niemal równocześnie W każdym razie, dobrze że o tym samym.Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fernandoJOY, jak napisał Klauzero, silnik BZB to właśnie TFSI, który został nazwany TSI w Seatach, Skodach i Volkswagenach (o dziwo w Audi nie!).
Na fakturze też miałem TFSI.
TSI to tylko dla marketingu wymyślili 8)Pozdr.
Macko
Komentarz
-
-
Potrzebne a w jakim celu ? Chyba dla zabicia czasu ...
To troche w stylu kawalu : 2 juhasow zobaczylo jeza i sie kloci o nazwe ,
jeden mowi : To je iglok !
a drugi : Nie ! to je spilok !
I tak w kólko ...
Przyszedl baca i mowi : nie mocie racji ... to nie je iglok ani spilok ! To je KOLCOK !!
)
Komentarz
-
-
Myślę, że przyczyna jest zupełnie prozaiczna.
Volkswagen wprowadził grupę silników o oznaczeniu FSI, zeby każdy przeciętny zjadacz chleba dowiedział się z czasem, ze FSI to oznaczenie superoszczędnych i superdynamicznych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Niedługo dołączył do tego silnik 2.0 TFSI, czyli owy FSI z doładowaniem.
Ponieważ z czasem okazało się, ze silniki FSI są kompletną kupą, bo są mułowate i wcale nie palą mało, dlatego VW wymyślił (bardzo dobrze zresztą IMO), ze zacznie oferować silniki o małej pojemności, ale z dużą mocą dzięki ich doładowaniu.
Tak tez narodziła sie rodzina silników "TSI". Oznaczają one ni mniej ni więcej tylko doładowane motory z bezpośrednim wtryskiem.
Proste...
Na tej samej zasadzie TDI jest synonimem "turbodiesla" choć w rzeczywistości rozwinięcie skrótu informuje, że jest to doładowany diesel z wtryskiem (w domyśle bezpośrednim).
Tak jest po prostu prościej, praktyczniej, krócej i ładniej. I to tyle IMO - nie ma raczej większej filozofii.. I wbrew pozorom nie jest to żadna niekonsekwencja tylko wręcz przeciwnie.TDI 205PS
Komentarz
-
-
MiKruS, wszystko się zgadza, ale o ile w przypadku TDI łatwo można wywnioskować, iż jest to skrót do "Turbodiesel Direct Injection", to przy TSI można mieć już wątpliwości czy literka "F" znana z Audi gdzieś się w Skodzie/Seacie/WV zapodziała, czy też jest to nowy engine. Pewną podpowiedzią, jest pojemność silnika - jeśli 1.4, to zdecydowanie TSI, choć wersja 120 KM ma pojedyncze doładowanie, ale przy 1.8, czy 2.0 można mieć wątpliwości.Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Tak jest po prostu prościej, praktyczniej, krócej i ładniej. I to tyle IMO - nie ma raczej większej filozofii.. I wbrew pozorom nie jest to żadna niekonsekwencja tylko wręcz przeciwnie.
To wszystko prawda co napisales wczesniej o wprowadzaniu FSI i TSI ale moim zdaniem i tak byla to niekonsekwencja w nazewnictwie.
Oznaczenia byly 3 literowe a tu nagle pojawil sie twor 4 literowy. Gorzej to brzmi, gorzej wymowic i zapewne koncern wybral koncowo TSI a nie TFSI zeby nie kojarzyc wiecej TSI z wycofywanym FSI. W Skodzie to nastapilo od razu byc moze z powodu tego ze TSI trafilo tam pozniej niz w VW a moze bylo jeszcze inaczej . Moze chcieli sobie miec rozne oznaczenia w ramach koncernu ? A moze nie rozmawiali ze soba ? albo jeden dyr. tak sobie zdecydowal i juz ? Pamietam zawsze zmieszanie na twarzach dealerow w VW gdy pytalem o silnik TSI a oni mnie poprawiali ze TFSI. Dodatkowo w Skodzie byly dostepne ulotki ze do TSI zalacana jest benzyna 95.
W VW tego nie wiedzieli i dziwili sie conajmniej a byli tacy ktorzy informowali ze lepiej jezdzic na 98 ...
Klauzero :
[ Dodano: Wto 18 Lis, 08 14:46 ]
Pewną podpowiedzią, jest pojemność silnika - jeśli 1.4, to zdecydowanie TSI, choć wersja 120 KM ma pojedyncze doładowanie, ale przy 1.8, czy 2.0 można mieć wątpliwości.
Przeciez oznaczenie TSI nie zalezy od ilosci doladowan.
Pozatym zgubienie literki F to co to za problem z rozszyfrowaniem ? - to tylko Fuel ...
TFSI - Turbocharged Fuel Stratified Injection,
TSI - Turbocharged Stratified Injection,
Komentarz
-
-
twin, w zasadzie tak - masz rację, ale dla mnie TSI (choć jest tylko określeniem rodzaju zastopowanego wtrysku) przywodzi na myśl podwójne doładowanie (turbo+kompresor) - jedynie 1.4 122KM jest wyjątkiem w gamie nowych silników. Potwierdzeniem tego, że można mieć wątpliwości przy pojemności >1.4 jest chociażby ten wątek, w którym piszemy.Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Audi stosuje oznaczenie TFSI zawsze,nawet przy silniku 1.4 125KM wzietym z VW.
A VW oznacza ten motor TSI i to rodzi nieporozumienia.
Tak samo jest z 1.8 160KM..Audi TFSI,a VW TSI.
Zadnych roznic,a dwa oznaczenia i ludzie glupieja.Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Klauzero : Nie masz racji. 1.8 TSI takze ma pojedyncze doladowanie. Nastepnie 2.0 TSI z tego co wiem takze ma pojedyncze ( tutaj nie jestem pewien wiec niech ktos mnie poprawi jesli tak nie jest ) Jedynie male pojemnosci wymagaja podwojego doladowania aby wykrzesac z nich cos wiecej niz dotychczas. Samo oznaczenie TSI nie mowi o ilosci doladowan wiec moze byc silnik oznaczony z TSI o jednym albo 2 ptrzy tej samej pojemnosci.
I nie widze w tym zadnego zamieszania ani niescislosci. Taka natomiast widze w roznych oznaczeniach w koncernie TSI / TFSI
Komentarz
-
-
Nie przywiązywałbym mimo wszystko zbyt dużej wagi do nazewnictwa, a już tym bardziej nie doszukiwałbym się w tym jakiś szczególnych zabiegów marketingowych, itd.
Tak jak wspomnialem - bylo FSI, do ktorego dołączył silnik 2.0 TFSI, ale z czasem koncern odpuścił sobie wolnossące FSI i poszedl w kierunku silników doładowanych - zapewne dla uproszczenia nazywając je TSI.
W Skodzie i Seacie problem w ogole nie istnieje, bo silniki FSI wypadly z produkcji.
W Audi zostal nadal 3.2 FSI, wiec może dlatego resztę nazwali TFSI, zeby byla pewna konsekwencja.
Z drugiej jednak strony w VW nie ma tej konsekwencji i 2.0 oraz 3.2 FSI nadal jest, a reszta ma oznaczenie TSI.
Mimo wszystko nie doszukiwałbym się tu jakiejś głębszej strategii. Raczej wynika to z etapu "przejsciowego" i pewnie z czasem nazwy silników "zunifikują się".
[ Dodano: Wto 18 Lis, 08 15:11 ]
Zamieszczone przez twinKlauzero : Nie masz racji. 1.8 TSI takze ma pojedyncze doladowanie. Nastepnie 2.0 TSI z tego co wiem takze ma pojedyncze ( tutaj nie jestem pewien wiec niech ktos mnie poprawi jesli tak nie jest ) Jedynie male pojemnosci wymagaja podwojego doladowania aby wykrzesac z nich cos wiecej niz dotychczas. Samo oznaczenie TSI nie mowi o ilosci doladowan wiec moze byc silnik oznaczony z TSI o jednym albo 2 ptrzy tej samej pojemnosci.TDI 205PS
Komentarz
-
Komentarz